E-handeln FAQ

Här hittar du vanliga frågor och svar som rör vår hemsida. Om du inte får svar på din fråga här så kontakta oss på telefon 010-178 13 00 eller maila info@theofils.se så hjälper vi dig.

ALLMÄNT
Var ser jag lagersaldo på produkterna?
Lagersaldo hittar du på artikelsidan. Artikelsidan kommer du till genom att klicka på artikelnumret, benämningen eller knappen ”Visa detaljer” som ligger på produktsidan.

Var ser jag tillbehören till produkterna?
Tillbehören ligger på varje enskild artikel. Artikelsidan kommer du till genom att klicka på artikelnumret, benämningen eller knappen ”Visa detaljer” som ligger på produktsidan.

Var ser jag priset på produkterna?
Priset hittar du på artikelsidan. På privatsidan visas priserna inklusive moms och för de inloggade företagskunderna visas kundens personliga priser. Artikelsidan kommer du till genom att klicka på artikelnumret, benämningen eller knappen ”Visa detaljer” som ligger på produktsidan.

 

PRIVAT
Hur lång leveranstid är det?
Normalt levererar vi inom 2-5 arbetsdagar. Vid längre leveranstider upplyses kunden om detta i kassan och har då möjlighet att avbryta köpet.

Kan jag följa mina varor?
Ja när dina varor levereras från Theofils får du ett epostmeddelande med ett leveransbesked innehållande en länk som går till Schenkers spårning av gods. Fyll i ditt unika kolli-nummer som också medföljer epostmeddelandet. Observera att funktionen inte fungerar i smarta telefoner. Leveransbeskedfunktionen fungerar inte när dina varor skickas med brev eftersom det då inte får något kollinummer. Leveranssätt "brev" används endast för mindre artiklar med ett lägre värde.

Vilken leveranssätt finns?
Till privatkunder levererar vi med Schenker Privpack. Varor upp till 20 kg och med en maxlängd på 1,4 m packas som paket och skickas till närmaste Schenkerombud. Varor som överstiger dessa gränser levereras till Schenker terminal. En SMS-avisering skickas ut när varorna är framme oavsett leveranssätt. Du kan också välja att hämta dina varor i någon av våra butiker i Jönköping, Stockholm eller Malmö. När varorna finns att hämta i butiken skickas en SMS-avisering ut.

Vilka betalsätt finns?
Som privatperson erbjuds möjlighet att betala via bank- och kreditkort. Theofils samarbetar med Payex som erbjuder en säker kortbetalning med VISA och MasterCard.

Vad kostar frakten?
Privatpersoner betalar en enhetsfrakt på 89 kr.

Kan jag returnera varan jag beställt?
Det går bra att returnera, du har alltid 14 dagars ångerrätt. Vänligen skicka tillbaka paketet och märk med retur.

Skicka till:

Theofils AB

Mogölsvägen 26

555 93 Jönköping

 

När vi fått tillbaka paketet så återbetalar vi beloppet av varan. Du som kund står själv för fraktkostnaden samt risken för varan fram tills den anlänt.

Vad betyder "Referens för ordern" och "Märke/Ordernr"?
På fältet "Referens för ordern" kan du ange namnet på den person som gjort ordern. Fältet "Märke/Ordernr" kan användas för att ge ett arbetsnamn till ordern om varorna ingår i ett visst projekt eller liknande. Både dessa fält är frivilliga att fylla i. 

Läs mer om våra försäljningsvillkor här